Stolt?

Häromdagen såg jag lite på MTV och serien om Brooke och Hulk Hogan. Ja, det är lite tuggummi för hjärnan, det är skönt att titta på nåt där man inte behöver tänka. =)

Men så reagerade jag på en sak. Jag har tänkt på det ett tag och så visades ett typexempel just i de serien.

 Brooke, Hulks dotter alltså, tog en massa sexiga bilder på sig själv med riktig stylist och make up och duktiga fotografer. I baddräkt och underkläder. Och bilderna blev himla snygga, faktiskt. Inget fel i att vilja ha fina bilder på sig själv, kan jag kanske tycka.

 Däremot så hajjade jag till när Brooke, efter att hon sett bilderna, sa att hennes pappa skulle bli så stolt när han såg dem!?

 What?

 Varför?

 Varför vill man att någon ska bli stolt över hur man ser ut? Varför blir man stolt över någons utseende? Det är ingen prestation, det är ingen egenskap, det är nåt man är född med?!

 Det lät så himla dumt! Ungefär som: "Titta vad snygg jag är med massa smink i ansiktet, lockar i håret och nästan inga kläder på mig, nu blir pappa stolt!"


 Och extra fånigt blir det att det är just PAPPAN som ska bli stolt. Över lättklädda bilder på sin dotter. Blir inte det helt fel i pappans ögon? Lite perverst, nästan??


 Eller???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0