Menskopp

 Jag känner mig lurad. Varför har ingen berättat om denna för mig innan? Varför har jag svurit över fel storlek på tamponger, stela och prassliga bindor, läckage, bortslarvade tamponger när man som mest behöver det, och torra underliv, när det hela tiden funnits en sån här makalös lösning på alla mina problem????


Namnet är kanske inte så inspirerande.

 Men oj vilken uppfinning!

 För vem vill inte spara pengar, värna om miljön och värna om sin egen kropp, när det är så enkelt?

 Äckligt, tycker en del. Bökigt, snuskigt....Men faktum är att när man väl får in snitsen, så är det inte värre än att hantera en tampong. Och dessutom är det inte särskilt äckligt, tvärtom tycker jag det känns mer hygieniskt med m-kopp!

Mer finns att läsa om denna underbara uppfinning i silicon på www.menskopp.se. Passa på att besälla en du oxå!

 


Kommentarer
Linda

alltså, först blir man äcklad av namnet, kunde inte finnarna kommit på nåt bättre??!! men när man läst och kollat runt lite så måste jag motvilligt erkänna att det verkar vara en kanongrej, framförallt hygieniskt! frågan är om man vågar beställa en sån för att testa, den kostar en del och om den inte är "min grej" så är det utslängda pengar, samtidigt som att funkar den för mig då sparar man otroligt mkt, tänk vad man lägger mkt pengar på detta elände under en livstid som kvinna..

2010-06-11 klockan 14:14:00
Länk: http://www.webartgallery.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0