ÄVC, olja eller aloe vera i håret?

Min hårbotten är torr.
Så torr att det kilar massor och blir värre för varje dag efter tvätt. Och så ser det ut som om jag har mjäll.

 Om jag hade gillat att ha uttorkande bluff-produkter i håret, så som schampo mm, så hade jag ju bara kunnat använda ett mjällschampo och se om det blev bättre.

 Men nu är jag lite snällare mot mitt hår än så. 

 Och efter att ha forskat lite på bästa kompisen "google" så kom jag fram till 3 saker som skulle kunna hjälpa mig:

1) Äppelcidervinägerlösning i hårbotten.
+ Ska återställa ph-balansen i hårbotten 
- luktar FÖR JÄVLIGT!!! Iaf när håret är blött.

2) Dränka in olja i hårbotten och låta det sitta i några timmar eller över natten.
+ lär garanterat fungera, jag vet vilken mjukgörande och fuktgivande effekt olja har på huden!
- jag vet teoretiskt sett hur jag ska få bort oljan sen. Men jag vet inte om jag vågar chansa på att det fungerar i praktiken. det blir så jobbigt att ha megafet hårbotten!

3) Aloe Vera i hårbotten!
+ Aloe vera är aldrig fel! Hjälper mot det mesta, faktiskt. Och jag har ju en kruka med Aloe vera i köket. Så Aloe vera i sin allra renaste form borde väl göra susen...?
- Har inte hört om nån som testat detta, det bara nämndes som ett förslag där jag läste....

 Så ja, jag får väl fundera på vilket jag ska göra.....


 För såhär kan jag ju inte ha det!




I övrigt är håret kanonfint. Blankt, fräscht, friskt, starkt. Och det frissar sig aldrig längre. Snart 10 månader utan schampo känns bra. =)

 Dessutom slits det inte alls på samma vis som förut. Jag tror inte jag klippt håret på ett halvår nu, minst. Och topparna är bara minimalt, om ens det, slitna! Fantastiskt!


Kommentarer
Nevena

Hej!



Jag har också väldigt torr och fjällig hårbotten och det enda som har funkat för mig är, tro det eller ej, Head&Shoulders schampo mot torr hårbotten. Det kanske är värt ett försök :)



Ha det bra!

2010-11-21 klockan 13:57:03
Länk: http://nevena.blogg.se/
Jenny M

Hej! Tack för din kommentar!



Jag använder ju inte schampo alls, så det är inget alternativ för mig. De alternativen jag kan tillämpa är de jag skrev i inlägget. :-)

/Jenny

2010-11-21 klockan 17:17:08
Länk: http://baravarajenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0