Svar från H&M och Lindex

Lindex´s svar på mitt mail låter såhär. (det finns liiite hopp ändå!)

"Hej Jenny,
Deyt är mycket intressanta förslag du har.
Vi är glada över att höra vad våra kunder tycker, det betyder mycket för oss i vår framtida utveckling. Lindex jobbar framåt hela tiden med att tillgodose kunders önskemål. Jag kommer även att skicka ditt mail vidare till inköp/barn så att det får ta del av ditt mail.
Tack för att du tog dig tid att skriva till oss om vad du tycker. Vi hoppas du kommer att fortsätta att handla hos oss på Lindex!

Med vänlig hälsning
Jenny
Lindex Kundservice
------------------------
Tele: 020-570 580
Öppettider: Vardagar 9.30-17.00"



Och här kommer svaret från H&M. Inte lika hoppfullt, dock...

"Hej Jenny,

Tack för ditt mail. Vi uppskattar när kunder hör av sig till oss, på så sätt kan vi bli bättre.

Vi väljer att dela in vårt sortiment i pojk- respektive flickkläder för att det finns en efterfrågan på det från våra kunder, precis på samma sätt som vi har en dam- och en herravdelning. Vår målsättning är att göra det så tydligt som möjligt för kunden. Som kund är man naturligtvis välkommen att handla från vilken avdelning man vill.

Det finns fler varutyper av flickkläder än pojkkläder, precis som det också gör på dam- respektive herravdelningen. För flickor finns olika typer av kjolar och klänningar som det inte finns någon motsvarighet till för pojkar. En målsättning är att ha ett brett färgspektra för både pojkar och flickor. Vi har till exempel börjat se att rosa blir en allt mer populär färg för pojkar, och att lila som färg blir alltmer populär för flickor, liksom färgerna grått och svart. På pojksidan har det även denna sommar varit populärt med lite mer romantiska, kortärmade skjortor i tunnare kvaliteter.

Målsättningen på H&M:s design- och inköpsavdelning för barn är att sätta barnen främst och att barn ska få vara barn. Vi skapar kläder för olika tillfällen såsom vardag, lek, kalas/fest och sport. Barnkläder ska vara praktiska och fylla en funktion. De ska vara slitstarka, prisvärda, ha god kvalitet samt vara moderna och funktionella.

När det gäller reklam för vårt barnkoncept har vi speciella riktlinjer. Vad gäller barnen som är med i vår reklam är vi noga med att de deltar av egen fri vilja. Vid fotografering av barnbilder finns alltid en representant från H&M på plats för att försäkra seriositeten och barnens säkerhet. Vi marknadsför kläder för både pojkar och flickor i olika åldrar och får också mycket positiva reaktioner från våra kunder, men det är tyvärr svårt att göra reklam som alla tycker om.

Ännu en gång, tack för ditt mail.

Vänliga hälsningar
H&M Hennes & Mauritz Sverige AB"



 
H&M verkar inte ens ha svarat på just mitt mail. Det skriker "massmail" om detta, tycker jag. Alla mail som liknar mitt får säkert samma svar. De har inte återgett eller refererat till något av det jag skrev om.

 Jag kommer svara åtminstone på H&M:s mail och kommentera en del saker. Återkommer med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0