Artikeln

Det gick snabbt! Artikeln om bojkotten ligger redan uppe i nätupplagan av HD.

 Det var jag som mailade HD för att be dem uppmärksamma saken, och jag hänvisade till Nina Ruthström som ju startade det hela. Men jag fick vara med på en liten hörna i alla fall! =)


 Ibland känns det som att man kämpar motströms, och som om det man gör bara är en piss i Mississippi. Jag har ingen aning om hur många som är engagerade i denna bojkotten, och vet helt ärligt inte om det verkligen kommer göra nån märkbar skillnad i klädkedjornas klirr i kassan nu på lördag.

 Men kanske var detta bara första bojkotten? Kanske krävs det flers sådana, eller liknande aktioner, för att tillräckligt många ska få upp ögonen för problemet, och framförallt för att ledningen i dessa företag ska inse vilket tryck det faktiskt är?

 Denna enda lördag vi ska låta bli att handla gör kanske inte så mycket. Eller så gör den, tillsammans med det som skrivits i media lite runtom i landet, tillräckligt mycket för att ge ledningarna en rejäl funderare.


 Jag gör vad jag kan göra för att påverka, i stort eller smått. 


 Vad gör du? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0