Kycklinggratäng med fetaost och bacon




Åh gud i himmelen så gott detta var!

Jag hittar inte rätt ord för att beskriva känslan i munnen när jag tog första tuggorna!

Men det kanske inte säger så mycket egentligen, jag har ju inte ätit så många olika rätter på sistone, så egentligen är ju allt nytt jag äter en enorm smaksensation!
Allt är ju relativt, liksom....haha...


Det är ett LCHF-recept, om ni undrar!

Receptet kommer här:

Smörj en ugnsform med olja eller smör. Skiva tomater grovt och lägg i botten.

Dela köttet från en hel grillad kyckling (skinn- och benfri) i lagom små bitar,
och fördela ovanpå tomaterna.

Klipp 2 paket bacon i 4-5 cm stora bitar och stek lagom knapriga.
Lägg dem ovanpå kycklingen.

Smula en lagom stor bit fetaost över allting.

Blanda lika delar av creme fraiche (den feta) och Lohmanders Bearnaisås
 och fördela jämnt över resten av ingridienserna i ugnsformen.

Toppa med riven ost.

In i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter.

Servera med en fräsch grönsallad, tomat och gurka.

Njut!


Kommentarer
Anna

Ser mums ut :) Det är roligt att du lägger ut dina recept. Vi äter åt LCHF hållet också. Inga potatisar eller ris här ;)

2011-02-20 klockan 21:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0