LCHF-hamburgare i salladsblad




 Mums vad gott detta var då! Mycket godare än man kunde tro!

 Jag blandade ihop lagom mkt köttfärs till en person, med ett ägg, nån msk naturell yoghurt, några msk creme bonjour-ost med smak av grekisk vitlök, och så min hemmagjorda grillkrydda (salt, peppar, chilli, paprika, vitlökspulver),och smeten blev väldigt lös och skulle inte gå att steka i panna som den var, så jag klickade några bitar smör i en liten ugnspanna och la på färsen, sen in i ugnen på 200 grader i kanske en kvart. Burgaren fick ingen fin färg i ugnen, så mot slutet stekte jag den i panna ändå, och den blev både fast och fick fin färg av behandlingarna. Sedan la jag hamburgaren i nåra stora salladsblad, la på en tjock skiva ost, bredde på lite majonäs, och sen på med tomat och överst hade jag knaperstekta baconskivor.

Vansinnigt gott!

Man kan även använda färdigköpta burgare om man vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0