Lövbiffgryta LCHF-style





Denna rätten slängde jag ihop av det jag hade hemma.
Den blev väldigt god ihop med salladen, men utan den hade jag nog haft i mer kryddor
 och kanske nån mer ingridiens. Och jag kommer skippa steksmöret jag hade, nästa gång,
 det skar sig nämligen mot slutet!


Lövbiffgryta
3-4 portioner

Strimla lövbiff i önskad mängd, klipp bacon i 2-3 cm bred bitar.
Riv lite gul lök och en liten bit paprika (eller hacka fint).

Bryn först lök och paprika en liten stund, sen ner med allt kött,
eventuellt bryn baconet för sig för mer knaprig yta.

När allt fått fin färg, klicka ner ca 1½-2 dl Creme Bonjour softspread med gräslökssmak,
2 dl vispgrädde och red av med 1-2 dl creme fraiche, låt puttra en stund.
Krydda med valfri krydda och skvätt i lite soja för en aptitlig färg.

Servera med en fräsch grönsallad och smulad fetaost.

(barnen fick pastasnäckor till!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0