Tröjor i alla färger!



Dotterns tröjor




Sonens tröjor


 Någon frågade mig vad som är "genuskläder" för mig, och refererade till en beskrivning av sina barns kläder.
 Mitt svar var att ja, jag tycker nog att en enkel tunika med bilar eller flygplan på är genus.

 Jag menade sen på att i mina barns garderober finns det mest kläder med glada färger. Inte så mycket svart eller vitt, inte så mycket mörka dystra färger. De gånger sådana plagg används, kombineras de med extra mycket färg på övriga plagg. 
 Som ni ser på bilderna ovan, så är det väldigt blandat i färgskalan, det finns nog nåt i alla färger i bådas byrålådor!

 Såhär såg det knappast ut för bara 4-5 månader sedan! Då gick allt i de könsnormativa färgskalorna, allt var rosa och vitt i dotterns garderob, och sonens kläder var i alla blå nyanser blandat med mörka färger.

 Personligen blir jag så mycket gladare när jag tittar i garderoberna nu än förut!

 Håller ni inte med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0