Börja samsova nu!



Det är aldrig för sent att göra om, göra rätt!



 Efter flera år av sömnproblem med båda barnen, och en från början totalt oförstående attityd gentemot samsovning, så har vi nu kapitulerat.

 Barnen är 2 och 4 år, och från och med nu i natt kommer ska det samsovas med barnen så länge de vill!  

 Som jag skrivit förut sover 2-åringen med oss sen en tid tillbaka, pga hans oroliga sömn och vår motvilja att springa in i hans rum stup i kvarten hela nätterna.

 Men vi har märkt en avundsjuka från storasyster, och vi tycker hemskt synd om henne som sover där långt ifrån oss, långt ifrån i lägenheten och långt ifrån gemenskapen, myset....och 2 vuxna och 2 barn i en 180-säng är allt annat än skönt och praktiskt, när allt alla vill är att sova gott och bekvämt!


 Så från och med nu ikväll står 4-åringens säng intill vår dubbelsäng, och vi har en 270 cm bred säng istället!

 Alla får plats och alla är tillsammans!


 Hur underbart är inte det då? 

 

Kommentarer
MANDRAGORA | kattägd vegetarian

Det är precis så vi har tänkt oss framtiden! En enda stor familjesäng! :-D

2011-02-21 klockan 19:49:47
Länk: http://shakti.blogg.se/
Karin

Kanske inte alls min sak, men när har ni sex??

2011-02-21 klockan 20:53:03
Anna-Carin

Fantastiskt bra, samsovning är bäst. Mest sömn och trygghet för alla.



Karin; du vet att man kan ha sex på andra ställen än i sängen hoppas jag ;)

2011-02-21 klockan 20:57:16
Sara W

...Och alla barn vaknar inte av att föräldrar har sex heller... ;)



Vi sover också tillsammans med barnen, fast vi delar på oss, en med varsitt barn istället. Det funkar det med. Så byter vi varannan natt, så man får nån rättvisa! ;)



2011-02-21 klockan 21:00:53
Länk: http://willman.blogg.se/
Jenny

Ja Anna-Carin har såklart helt rätt i det hon säger! Men i detta fallet råkar det vara så att vi ska separera och jag tänkte först vänta med att börja samsova tills efter flytten men min man ville inte vänta så länge tills 4-åringen fick sova med oss. :-)

2011-02-21 klockan 21:04:37
Karin

Det var tråkigt att höra!

2011-02-21 klockan 22:22:17
Anna-Carin

Vad trist jenny. Jag har oxå separerat från mitt barns pappa och jag tänker att all trygghet hon fick (och får) av oss bidrar till att hon mådde ok under den jobbiga tiden. jag tror helt klart att samsovning länge (tills hon var 7-8) och att jag ammade förhållandevis länge bidrog till det jag ammade 15 mån och var ett freak i hennes pappas familj. 5 månader max var det som gällde idag när jag är lite klokare skulle jag ha ammat längre men det jag skulle säga var: Så bra tänkt av din sambo oxå applåderar

2011-02-21 klockan 22:27:19
Ulle

Tack men nej tack! Det va det värsta jag hört. På sin höjd för mina kids sova hos oss om de är sjuka. Men där drar vi gränsen.

2011-02-25 klockan 07:55:25
Jenny M

Ulle: Jag tycker väldigt synd om dig som bli så upprörd över något som andra gör i sitt eget hem för banens bästa. Är samsovning verkligen det värsta du hört? Då är det illa. Då har du inte sett mycket. T ex din misshandel med Anna Wahlgrenmetoden är i alla fall hundra gånger värre än att få närhet och trygghet genom att sova med barnen i samma rum och säng! Jösses....

2011-02-25 klockan 08:19:21
Länk: http://baravarajenny.blogg.se/
Ulle

Jag har kört AW på mina barn så tyck inte synd om mig. Mina barn har sovit trygga i sina sängar sen 4 mån ålder. Jag mig e det inte synd om. Verkligen inte. Men jag tycker synd om dig som har otrygga barn och måste köpa specialsängar för att ungarna skall sova. Herregud.

2011-02-27 klockan 10:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0