En åsikt är inte en hel person



 Jag är glad att jag har folk omkring mig, på nätet eller IRL, som man kan lita på inte gör stora affärer av att man ibland, eller t o m ofta, tycker olika.

 

 Jag kan tycka väldigt starkt om någonting, och mina vänner tycker inte likadant. Jag kan t o m irritera mig på dessa åsikter mina vänner har. Och antagligen tvärtom oxå. =)

 Men till skillnad mot en del andra, så för mig, så betyder inte olika åsikter och irritation över åsikterna, att man inte längre tycker om varann!?

 Det är oerhört skönt att det inte görs så stor affär av dessa meningsskiljaktigheter. Man tar det för vad det är - olika åsikter. Och det förstör inte relationen man har, om den så är över internet eller på riktigt.

 Att kunna vara sig själv helt och hållet, stå för sina åsikter, och göra det utan att behöva vara rädd för att riskera vänskap, det är fantastiskt skönt!


Och tyvärr inte alldeles självklart har jag erfarat under årens gång!  


 En eller två åsikter gör inte en hel person!

Värderingar är skitviktigt, och jag kan många gånger önska att folk i min närhet hade samma värderingar som jag, men värderingar är inte allt i en vän, de har ju många fler egenskaper som jag tycker om dem för!

Och jag hoppas de ser likadant på mig!



(och gör de inte det, så lär de inte finnas omkring mig i framtiden heller)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0