Jag vill slå ett slag...

...för menskoppen.

 Varje månad inser jag vilken underbar uppfinning det är!

 Hur många gånger har jag inte beklagat mig över bindornas klumpighet och det läckage som ALLTID uppstått? Eller över hur torr man blir av tamponger, som för den delen ändå inte håller tätt? Och som man knappt kan ha en hel natt heller?

 För att inte tala om hur väldigt dyrt det blir i längden oavsett vilket mensskydd man väljer? Och hur många gånger man rotat runt i väskan efter en sådär liten rackare som kanske inte ens finns när man väl behöver den?


 En menskopp känns inte (om den sitter rätt).
 Den finns alltid med när man har mens.
 Den kostar runt 300 kr men vara i 10 år! 
 Den är miljövänlig,
 Den sitter fast med vacuum och läcker inte (om den inte blir överfull, men det blir den sällan).
 


 Den finns i olika storlekar och utföranden, och med en enkel guide på www.menskopp.se hittar du snabbt vilken som passar dig.


 
 Jag har verkligen inte ångrat mig en sekund sen jag skaffade min! Det tog några gånger innan jag fick in snitsen, men den har ändå fungerat från dag ett!


 Jag kan verkligen rekomendera menskopp. Hur fult namnet än är! :-P


                                                                         

Kommentarer
Petro

Menskopp är så bra att man inte kan skrika högt nog om det till alla människor i närheten.

:D

2011-01-05 klockan 21:19:53
Fredrik - ordflod.axnet.nu

Hepp, en man som kommenterar på ett menskoppsinlägg ... det trode inte va? ;-)



... och du har helt rätt!



Min kommentar har öht inget med menskoppar att göra, men jag kunde inte hitta ngn "kontakta-länk" så det fick bli en kommentar istället. Normalt sätt hatar jag kommentarer som inte har med inlägget att göra, men såg på LDs blogg att du planerar göra en gastric bypass operation.



Jag är övertygad om att läkarna har pratat med dig om risker och kanske också de långvariga problem detta kan innebära, men vill ändå råda dig att söka information på fler ställen.



Ett ställe att börja vore att tex läsa Andreas Enfeldt's bok "Matrevolutionen", som tar upp gastic bypass i kapitel fem.



Alla operationer innebär en risk, (infektioner, etc) men det känns som den är försumbar eller värd att ta för en standard operation som väl gastric bypass får kallas dessa dagar. Men de risker som gastric bypass på lång sikt innebär, framförallt i form av minskat näringsintag, känns för mig alltför skrämmande för att inte avråda innan man prövat alla möjliga alternativ. Det känns nästan som om (själv)svält genom att bli inlåst och drogad så man slipper känner smärta och hunger vore ett bättre alternativ (nåja ett kanske inte så lyckat skämt var väl trots allt det sista).



Jag har själv aldrig varit så överviktig att det det klassificerats som fetma, men för att ta bort den övervikt jag hade och få ned mitt BMI till "normal", fungerade lågkolhydratkost alldeles utmärkt. Den första veckan, innan sötsuget lagt sig, var kämpig, men sedan var det nästan oförskämt lätt.



Min rekommendation är att läsa på lite om det och bilda dig en egen uppfattning, inte bara ta din nuvarande läkares rekommendationer för självklara, innan du gör ditt slutgiltiga val om gastric bypass.



Med omtänksamma hälsningar

2011-01-22 klockan 01:18:02
Länk: http://ordflod.axnet.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0