Så himla onödig skillnad!



 Jag handlar gärna billiga kläder. Barnen smutsar ner dem och sliter ut dem om de inte bara växer ur dem först och sen får man köpa nytt, vilket passar mig. Jag gillar variation! Och man behöver inte vara så vansinnigt rädd om kläderna heller.

 Hur som helst. Barnen har flera plagg från MyWear, ICA Maxis märke, som för övrigt har fått in en massa underbara babykläder nu, i färger som jag bara ÄÄÄLSKAR. Grönt i mängder, blandat med vitt, rosa och blått. Grönt, vitt och rosa är en kombination jag är extremt förtjust i för tillfället! Vårt vardagsrum går i de färgerna!
 
 Hur som helst, igen, jag har reagerat över deras könsindelning. Den är lika värdelös som i alla andra butiker, alltså.

 Men en specifik tröja gör mig väldigt irriterad. Den är ett sånt lysande exempel på att killar ska vara tuffa och tjejer söta: 







              Denna "killtröja" har en tuff t-shirtärm och trycket
                            "It´s a cool t-shirt" på magen.





      Och denna "tjejtröja" har vanliga ärmar, är något smalare i
           passformen och har trycket  "Gorgeous" på magen.



 Jag bara undrar: Varför? Är det inte sjukt onödigt? Vad är poängen? Varför häger den tuffa tröjan på killavdelningen och den söta tröjan på tjejavdelningen? 
 Varför kunde inte t exempel den ena tröjan få hänga på båda avdelningarn? Eller i en obefintlig men ack så önskvärd unisexavdelning i mitten?


 Mina barn fick iaf varsin av den, i mitt tycke, snyggare och då "tuffare" varianten.


 Jag är helt kär i den limegröna färgen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0