Badbyxor till tjejen mm

Idag har vi shoppat lite kläder till barnen. Utbudet är fan inget att hurra över, och HM är totalt värdelösa på unisexkläder. Men jag hittade i alla fall varsin gul t-shirt med Gustav på till barnen, och så varsitt par badbyxor med hajar på! (På killavdelningen givetvis....)

 Kappahl har ju sin miniavdelning med färgglada unisexkläder, och där köpte jag idag tre tröjor och betalade för två, och så ett par mjuka sköna jeans till tjejen, likadana som lillebror har. Kaxs heter märket om ni missat det! =) 

 Tjejen fick även en svartvitrandig pyjamas med mumintrollen på, från Lindex.



Dottern har ju en stark fascination för hajar och hon har precis börjat
simskola. Baddräkt känns meningslöst och onödigt, och finns bara i
rosa, volanger, glitter eller lila. Typ. Ett par badbyxor är mer praktiska
och känns vettigare ur alla synpunkter. Dagens bästa köp tror jag bestämt!
Sonen har växt ur de gamla och även han gillar hajar...av nån
märklig
anledning..haha... 


 

 
Vi har nyligen sorterat ut en massa för små pyjamaser och de hon har 
kvar ser ut som gulligullspyor, bara nåt så enkelt som svart och vitt
 med Mumintrollen på sticker ut på ett positivt sätt där. Hon älskar den
redan och har på sig den fast klockan bara är halv fyra! =) 
Tröjorna är basic och den ena är röd med blå detaljer, den andra är
 blå med gröna detaljer.
Jeansen är mjuka och bekväma och ett bra alternativ till mjukisbyxor.




Sonens nya turkos/rosa tröja. Han kommer bli jättefin i den! Jag
älskar dessa färger, det ser ut som godis man vill äta upp! :-)




Min fina familj på makens jobb! Notera särskilt sonens saliga härliga
blandning på färger! Dottern blev lite grå idag. =)
 
Mössorna köpte jag igår på ICA Maxi, två-pack för 99 kr.

Kommentarer
Linda

Jättefina kläder! SKulle lätt kunna sätta allt på båda mina tjejer. MEN då barnen står bredvid varandra ser det lite ut som om du har klätt Robin som tjej och Nellie som kille. En o en skulle det nog fungera bättre men nu var det de första jag tänkte på... men som sagt, kläderna var jättefina.

2011-01-31 klockan 17:20:05
Länk: http://www.eldgrisen.blogspot.com
Linda

Tittade på bilden igen o ser ju att Robin e både grön sora svart o blå. Vet int eom det är att jag inte kommit så långt i mitt tänk som vad du gjort men aa tycker nog ändå som tidigare

2011-01-31 klockan 17:22:01
Länk: http://www.eldgrisen.blogspot.com
Jenny M

på vilket sätt ser han ut som en tjej och tvärtom på den bilden? jag tycker alla kläder är neutrala! nellies kofta är tjejmodell med rynkor och hjärtan, robins kofta är förvisso hennes gamla, men han har blå byxor....? =)vad är det som gör att du tänker så när du ser bilden? Kram

2011-01-31 klockan 17:23:22
Länk: http://baravarajenny.blogg.se/
Jenny M

och för den delen....det gör väl inget om han i några ögon ser ut som en tjej och hon som en kille? =) de är barn, inget annat. =) det ligger nog helt i betraktarens ögon och värderingar, gissar jag. =)

2011-01-31 klockan 17:24:57
Länk: http://baravarajenny.blogg.se/
Ulle

det ser ju ärligt talat skruvat ut. Tjejkläder på en kille och tvärtom. löjligt. skall du klä din kille i klänning oxå?

2011-02-25 klockan 08:01:26
Jenny M

Ulle: Du är hemskt dåligt påläst och jag tycker du borde läsa en bok eller två om genus innan du kommer hit och kastar otrevligheter omkring dig.

Och ja, om min son önskar att få ha klänning så tänker jag inte neka honom det bara pga att han har fel kön mellan benen. DET vore löjligt och fullkomligt idiotiskt. Mina barn är just BARN. Men dina barn är uppenbarligen bara KÖN. Hoppas det känns fint att uppfostra två KÖN?

2011-02-25 klockan 08:15:20
Länk: http://baravarajenny.blogg.se/
Ulle

Ddetta är ju jätteroligt. Hur du verkar ha fått en låsning på färger. Skall bli sjukt kul att läsa dina psykiska texter om genus.



kallar du dina barn för "hen" oxå? Heerguuuud.

2011-02-27 klockan 10:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Länk:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0